Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Linia tramwajowa n 52 Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje Linia tramwajowa n 52
Linia tramwajowa n 52 Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 23 marca 2015 11:16

Więcej taboru niskopodłogowego

Być może już wkrótce linia 52 w większym stopniu niż dotychczas obsługiwana będzie przez tabor niskopodłogowy.
Sprawa niskopodłogowego taboru na linii 52 wciąż powraca. Trasa tej linii jest długa, stąd też jej popularność jest spora. Z pytaniem, jakie są szanse na wymianę na tabor niskopodłogowy, zwróciliśmy się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Krakowie.
- Zdajemy sobie sprawę z oczekiwań pasażerów podróżujących linią nr 52. Warto pamiętać, że jeszcze w tym roku do Krakowa zostaną dostarczone nowe tramwaje, które MPK SA zamówiło w bydgoskiej fabryce PESA SA. Ze względu na swoją pojemność i długość (ok. 43 m długości) będą one skierowane do obsługi m.in. linii nr 4 (Wzgórza Krzesławickie – Salwator) oraz na linię nr 50 (Kurdwanów-Krowodrza Górka) – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA w Krakowie.
– Dostawa nowych wagonów spowoduje, że tramwaje niskopodłogowe, które obecnie kursują na linii nr 50, będą mogły zostać wykorzystane właśnie na linii nr 52. Dzięki temu część kursów na tej linii w trosce o komfort podróży osób starszych, niepełnosprawnych i rodziców podróżujących z dziecięcymi wózkami, będzie obsługiwana każdego dnia wagonami niskopodłogowymi. Niska podłoga będzie mogła się pojawić tylko na części kursów, ponieważ do obsługi linii nr 52 w dzień powszedni jest potrzebnych aż 28 tramwajów. W weekendy, gdzie tych pojazdów potrzebnych jest zdecydowanie mniej (14 wagonów), być może niskopodłogowe tramwaje uda się wysłać do obsługi wszystkich kursów. Jednocześnie podkreślam, że MPK SA w Krakowie planuje zakupy kolejnych kilkudziesięciu tramwajów niskopodłogowych w obecnej perspektywie finansowania z Unii Europejskiej w latach 2014-2020, które zastąpią wagony z wysoką podłogą na kolejnych liniach, w tym także na linii nr 52 – wyjaśnia Marek Gancarczyk.

Renata Pętka

 
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?