Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



Przyłącz się do likwidacji niskiej emisji w mieście!

Email Drukuj

Niska emisja to nie tylko czarny dym wydobywający się z kominów kamienic. To nie tylko efekt spalania złej jakości węgla w domkach jednorodzinnych. To również zanieczyszczenia pochodzące z ruchu miejskiego, pozostałość po milionach przyjeżdżających każdego roku ulicami miast samochodów osobowych i ciężarowych.

Wszystko to warunkuje poziom zanieczyszczeń w mieście, które wdycha każdy z nas. Trzeba temu przeciwdziałać i realizować programy wspierające likwidację pieców węglowych oraz rozwiązania w transporcie: strefy płatnego parkowania, park&ride, car-pooling, które doskonale funkcjonują w wielu krajach na świecie.

Programy wspierające likwidację pieców węglowych

Od wielu lat, władze miast walczą z nasilającym się problem smogu. Robią to na wiele sposobów. Jednym z nich jest popularyzacja ciepła z miejskiej sieci wśród mieszkańców, a tym samym ograniczenie liczby dymiących kominów. Takie działania od 90 – tych lat ubiegłego stulecia prowadzi Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Krakowie. Poprzez zaangażowanie w różnego rodzaju projekty i współpracę z wieloma instytucjami finansowymi oraz indywidualne działania, przedsiębiorstwo przyczyniło się do likwidacji ponad 400 dymiących kotłowni i około 3200 pieców węglowych.
MPEC skutecznie pozyskuje fundusze na rozbudowę i modernizację sieci cieplnej. Spółka zrealizowała projekt p.n.  „System ciepłowniczy miasta Krakowa", który był pierwszym i  jak dotychczas największym przedsięwzięciem w  Polsce z  dziedziny przesyłu ciepła współfinansowanym z  Funduszu Spójności. W efekcie zmniejszono: emisję zanieczyszczeń powietrza, wykorzystanie ciepła na przesyle i węzłach cieplnych, awaryjność systemu ciepłowniczego oraz straty wody zdemineralizowanej w sieciach cieplnych. MPEC współpracuje również z Bankiem Światowym. Dzięki tej kooperacji możliwe było dokończenie modernizacji systemu ciepłowniczego w mieście i realizacja przedsięwzięć energooszczędnościowych w obiektach należących do klientów MPEC.

Rozwiązania w transporcie

W Krakowie, wzorem miast Europy Zachodniej, wprowadza się rozwiązania mające na celu ograniczanie zanieczyszczeń wynikających z miejskiego ruchu. Przestarzałe autobusy wymieniane są na nowoczesne, bardziej ekologiczne. Zgodnie z europejskimi normami, które co jakiś czas poddawane są aktualizacji. Najnowsza norma EURO 6, obowiązująca od 1 września 2014 roku przyczyniła się (w stosunku do wcześniejszych obostrzeń) do jeszcze wyższej redukcji emisji tlenków azotu do atmosfery.

Nakłania się też mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Jednak to wszystko to nadal zbyt mało. Wyzwanie stanowi wyeliminowanie z centrum miasta ruchu tranzytowego, tj. przeniesienie stref magazynowania i przeładunku towarów na obrzeża. Kolejnym powinno być wzmocnienie infrastruktury drogowej. Rozbudowa wschodniej obwodnicy Krakowa to doskonały sposób, aby ciężarówki omijały miasto.

Strefa płatnego parkowania

Niektórzy z naszych sąsiadów wprowadzili ograniczenia lub zupełny zakaz wjeżdżania samochodami emitującymi zbyt dużo spalin do centrum. Są to między innymi Berlin, Kolonia, Hanower, Paryż, a od przyszłego roku również czeska Praga. W Krakowie musimy jeszcze na to poczekać. Władze miasta podejmują jednak kroki w celu ograniczenia ruchu w centrum. Od 1 czerwca poszerzona została strefa płatnego parkowania o teren Dębnik oraz o część dzielnic Krowodrza i Grzegórzki.

Park&Ride

Posiadacz samochodu nie wjeżdża do centrum miasta, ale pozostawia swój pojazd na podmiejskim parkingu, zlokalizowanym nieopodal przystanku komunikacji miejskiej. Do centrum dojeżdża tramwajem bądź autobusem. Jednak, aby wszystko to sprawnie działało, miasto musi zapewnić dobrze rozwiniętą sieć komunikacyjną. Tak jest w przypadku Warszawy, gdzie park&ride całkiem nieźle funkcjonuje. W Krakowie można pozostawić samochód jedynie na parkingach: Czerwone Maki i Giełda Balicka. Jeszcze w tym roku powstaną kolejne: pod estakadami pętli tramwajowych Kurdwanów i Mały Płaszów i w Bieżanowie. Wiele mówi się o drugim podziemnym parkingu w centrum, obok Parku Krakowskiego. Inwestycja budzi jednak kontrowersje, ponieważ wiąże się z wycinką drzew.

Więcej…
 

Uwaga kierowcy!

Email Drukuj

Od poniedziałku, 29 czerwca br rozpoczyna się remont jednej z nitek tunelu pod Rondem Grunwaldzkim.

Remontowany będzie tunel prowadzący w kierunku mostu Dębnickiego. W tym czasie ruch będzie się odbywał drugim z tuneli, od strony Centrum Kongresowego ICE Kraków. Prace remontowe i utrudnienia potrwają do końca lipca br.

źródło: ZIKIT

 

Trasa pieszo-rowerowa wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi

Email Drukuj

BUDŻET OBYWATELSKI PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI - NR 17

Trasa pieszo-rowerowa łącząca (wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi) Podgórze z Zakrzówkiem i Ruczajem

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi z Podgórza na Ruczaj (od ul. Konopnickiej do ul. Kobierzyńskiej).

 

ZIELONA ALEJA TWARDOWSKIEGO

Email Drukuj

BUDŻET OBYWATELSKI - PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI NR 18

Głosowanie rozpoczyna się już 20 czerwca i trwać będzie do 28 czerwca. Głosować będzie można za pośrednictwem specjalnej platformy do głosowania on-line, która zostanie udostępniona na stronie budżetu obywatelskiego www.krakow.pl/budzet w dniach głosowania lub tradycyjnie, na papierowej karcie, którą będzie można oddać w jednym z punktów głosowania

Zmiana ulicy Twardowskiego na zieloną aleję ruchu uspokojonego łączącą Bulwary Wiślane z Zakrzówkiem. Priorytetem jest bezpieczeństwo użytkowników, komfort mieszkańców oraz utrzymanie dostępności dla wszystkich. System tych linearnych połączeń powinien być rozbudowywany, tak by poprzez te ciągi zieleni poprawić funkcjonowanie przyrodniczych obszarów w zwartej zabudowie miejskiej, a także umożliwić przyjazne przemieszczanie się mieszkańców i użytkowników miasta pomiędzy terenami zieleni w celach rekreacji i wypoczynku.

Więcej…
 

TRASY: PYCHOWICKA I ZWIERZYNIECKA

Email Drukuj

TRASY: PYCHOWICKA I ZWIERZYNIECKA – ROZPOCZYNAJĄ SIĘ KONSULTACJE SPOŁECZNE
W ramach konsultacji społecznych mieszkańcy mogą się zapoznać z koncepcją budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej w zakresie od Ronda Ofiar Katynia do Trasy Łagiewnickiej (skrzyżowanie ulic Grota Roweckiego-Rostworowskiego).
Planowane przez Miasto arterie to element trzeciej obwodnicy Krakowa.

Miejsca i terminy spotkań konsultacyjnych z udziałem pracowników Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Urzędu Miasta Krakowa oraz autorów proponowanych rozwiązań.:
- 23 czerwca (wtorek) godz. 17:00 -Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8, ul .Na Błonie 15b
- 24 czerwca (środa) godz. 17:00 – Szkoła Podstawowa nr 31, sala 21 I piętro, ul. Prusa 18
- 25 czerwca (czwartek) godz. 17:00 - Dom Kultury, ul. Praska 52

Koncepcja budowy tras wyłożona zostanie do publicznego wglądu w następujących terminach:
- 26 czerwca (piątek) w godz. 17.00-19.00 w siedzibie Rady Dzielnicy VI
- 29 czerwca (poniedziałek) w godz. 17.00-19.00 w siedzibie Rady Dzielnicy VII
- 30 czerwca (wtorek) w godz. 17.00-19.00 w siedzibie Rady Dzielnicy VIII

W wyżej podanych terminach odbędą się także dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta.
Zgodnie z koncepcją, długość tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej to ok.6,9 km. Zadanie podzielone jest na następujące odcinki:
- Odcinek 1 od Ronda Ofiar Katynia do skrzyżowania Armii Krajowej - Zarzecze – rozbudowa Armii Krajowej do przekroju 2x3 pasy ruchu.
- Odcinek 2 skrzyżowanie Armii Krajowej - Zarzecze do ul. Bakałarzy – rozbudowa Armii Krajowej (2x2) z skrzyżowaniami dwupoziomowymi wyposażonymi w pasy dla relacji skrętnych oraz z budową Trasy Zwierzynieckiej (2x2) w poziomie "-1".
- Odcinek 3 od ul. Odlewnicza do ul. Księcia Józefa – budowa tunelu (2x3) pod rzeką. Rudawa i wzgórzem Św. Bronisławy długości ok. 2.4 km.
- Odcinek 4 od ul. Księcia Józefa do rz. Wisła - budowa dwupoziomowego węzła "Przegorzały" z przebudową ul. Księcia Józefa.
- Odcinek 5 budowa mostu przez Wisłę (2x3) długości ok. 400 m.
- Odcinek 6 budowa dwupoziomowego węzła "Tyniecka": skrzyżowanie Trasa Pychowicka - Tyniecka - Norymberska - Sodowa.
- Odcinek 7 od węzła "Tyniecka" do ul. Grota Roweckiego - budowa Trasy Pychowickiej (2x3) z przebudową ulicy Norymberskiej i przebudową skrzyżowania Grota Roweckiego – Rostworowskiego.

Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dot. przedsięwzięcia, można przesyłać, w formie pisemnej, w terminie do dnia 14 lipca br. pocztą na adres: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-596 Kraków, bądź pocztą elektroniczną na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , z dopiskiem „Konsultacje społeczne - Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka".
Przesyłane uwagi należy podpisać i załączyć adres, wraz z numerem ewidencyjnym działki. Wszystkie opinie mieszkańców zostaną zanalizowane. Wnioski i zastrzeżenia, możliwe do zastosowania pod względem prawnym i finansowym, zostaną uwzględnione.
Więcej informacji, a także koncepcja budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej jest do pobrania na stronie www.zikit.krakow.pl

 

 
Strona 8 z 95
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?