Osiedle Podwawelskie
Reorganizacji ruchu nie będzie
Intensywny ruch tranzytowy i parkujące na wąskich uliczkach samochody spoza osiedla Podwawelskiego sprawiają, że w godzinach szczytu komunikacyjnego, ale nie tylko, m.in. rejony ulic Dworskiej, Twardowskiego, Wierzbowej czy Komandosów są całkowicie zakorkowane.
W odpowiedzi na głosy mieszkańców powstała koncepcja reorganizacji ruchu na osiedlu. Na podstawie przeprowadzonych badań, sporządzone zostało przez dra Marka Bauera z krakowskiej Politechniki opracowanie, określające największe problemy komunikacyjne na osiedlu Podwawelskim oraz wskazujące ewentualne warianty ich rozwiązania.
Organizowane były konsultacje i spotkania m. in. z Zarządem Komunikacji i Transportu w Krakowie, zbierano opinie w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że reorganizacji ruchu w obrębie osiedla nie będzie. W przeprowadzonych konsultacjach społecznych, które nie wywołały zbyt wielkiego zainteresowania, wzięło udział niespełna 180 osób, z czego 110 wypowiedziało się przeciwko zmianom. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Podwawelska” w piśmie skierowanym do Rady Dzielnicy VIII również wyraziła sprzeciw wobec planowanym zmian.
Biuro Rady Dzielnicy VIII otrzymało też maile nie odnoszące się do proponowanych rozwiązań, ale zawierające różnego rodzaju postulaty z czego większość dotyczyła wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania (wprowadzenie SPP również popiera dr Bauer w swoje analizie) oraz utworzenia skrzyżowań o ruchu równoległym.
- O ile wprowadzenie Strefy Parkowania nie wzbudza większych kontrowersji wśród mieszkańców ulic Na Ustroniu, Dworskiej, Twardowskiego, Mitkowskiego, Mieszczańskiej, Wierzbowej, czyli północnej części osiedla, to innego zdania są niektórzy mieszkańcy ulic Słomianej i Komandosów. Konieczne będą kolejne konsultacje w szczególności z mieszkańcami starej części osiedla – mówi Krzysztof Gacek, radny z rejonu osiedla Podwawelskiego.
źródło: